תביעות נגד ביטוח לאומי

תאונת עבודה יכולה להותיר את הנפגע עם נכות ואובדן כושר עבודה, בנוסף לנזקים פיזיים ונפשיים. במקרים אלו, ניתן לתבוע את המוסד לביטוח לאומי על מנת לקבל פיצוי הולם. עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי על פי חוק לפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי עבור:

  • אובדן כושר עבודה חלקי או מלא.
  • דמי שיקום והחלמה.
  • קצבת נכות מתאונת עבודה.
  • פיצוי חד פעמי עבור נכות צמיתה.

בנוסף, במקרים מסוימים ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד המעסיק אם הוא אחראי ברשלנותו לתאונה.

כדי למצות את מלוא הפיצויים בתביעה מורכבת שכזו, חיוני להיעזר בעורך דין מומחה בנזיקין ובתאונות עבודה. עורך הדין יטפל בכל ההיבטים – איסוף ראיות, בניית התיק הרפואי, חוות דעת מומחים, ניהול משא ומתן מול הביטוח הלאומי והמעסיק ועוד. בעזרת עורך דין מקצועי תוכל לממש את מלוא זכויותיך. עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח לאומי יודע להנחות ולייעץ למבוטחים הפונים לקבל קצבאות ופיצויים מהמוסד. עליו להכיר היטב את החוקים, התקנות והנהלים כדי להשיג עבור הלקוח את מלוא הזכויות המגיעות לו על פי חוק.

תפקידו של הביטוח הלאומי הוא לספק ביטחון סוציאלי באמצעות קצבאות, גמלאות ושירותי סיעוד ושיקום לאזרחים הזקוקים לכך. אדם שנפגע בעבודה או מבקש קצבת נכות או סיעוד, מומלץ שיפנה לעורך דין מומחה שילווה אותו מול המוסד לביטוח לאומי. מאחר ומדובר במשרד ממשלתי הידוע בבירוקרטיה מתמשכת, בדחיית תביעות ועוד, הייצוג המשפטי חיוני כדי להבטיח שהמבוטח יקבל את מלוא הזכויות להן הוא זכאי על פי חוק. עורך הדין ידע לנווט בין החוקים והתקנות ולייצג את הלקוח בצורה מקצועית. ישנם אנשים המעוניינים לחסוך בכסף ולתבוע את המוסד לביטוח לאומי לבד. מדובר בטעות נפוצה, כי לאחר מכן יהיה קשה, ארוך ומורכב יותר לערער, מאשר מלכתחילה להגיד את התביעה באמצעות עורך דין מומחה. אל תקחו סיכון ופנו לייעוץ אצל עורך דין מומחה בתחום.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

עו"ד נזקי גוף
עו"ד נזקי גוף

פגיעות גופניות יכולות לקרות במצבים שונים, ולהיות בדרגות חומרה שונות. ישנם סוגים שונים של נזקי גוף וסיטואציות בהן הנזק נגרם. הדבר יכול לקרות במסגרת העבודה,

קרא עוד >>